Headerbild

GPS koordinater: 59.186941, 17.994521

Karta i Google maps

Vägbeskrivning till Tiger-torpet

:: E4 söderifrån mot Stockholm:
Sväng av vid Fittja, Slagsta. En Shell Tankomat syns längre framtill vänster och ganska högt. Kör väg 259 mot Huddinge/Haninge.

:: E4 norrifrån från Stockholm mot Helsingborg:
Sväng av vid Fittja. Spendrups bryggeri (f.d. Wårby bryggeri) omedelbart till höger. Kör vänster under motorvägen mot Huddinge/Haninge till väg 259.

:: För bägge gäller:
Följ väg 259. När du kommer till Huddinge, fortsätt samma väg mot Haninge/Gladö. Från T-korsningen då du svänger in på Lännavägen (högersväng fortfarande mot Haninge/Gladö) är det 3,9 km till nästa skylt. Ca 6 km från T-korsningen finns skyltarna Gladökvarn och Gladö (ny industriskylt). Då är det dags för högersväng. Du svänger in på Gladövägen. 200 meter senare är det dags för vänstersväng Gladö (ny industriskylt). Här heter vägen Hökärrsvägen.

Det är fortfarande asfalt.

Nu kommer det svåra, efter ca. 350 m, sväng höger ned på en grusväg, skyltat "Tiger-torpet", som inte syns förrän Du är där. Du ska således svänga innan Du kommer ut på det "platta" fältet. Vägen leder förbi några privata hus på höger sida.

Kör sakta här - tänk på att vi vill vara sams med "grannarna" Fortsätt till Tiger MK's parkering på vänster sida längre fram.

:: Om du kommer från centrala Stockholm,
är det närmare att åka väg 226 förbi Stockholmsmässan mot Huddinge. Man kan även komma till väg 226 från t.ex. Essingeleden/Årstalänken, riktning mot mässan. När du närmar dig Huddinge, sväng vänster mot Huddinge C in på Lännavägen och följ den enligt ovan. Missar du svängen, så hittar du skyltarna väg 259 mot Haninge/Gladö någon kilometer senare. Se ovan "För bägge gäller".